Ha valakinek van egy vállalkozása, annak kell hogy legyen egy székhelye.
Ez tiszta sor, hiszen jogszabály írja elő, nem mellesleg ez lesz az a bejegyzett cím, ahova minden hivatalos okirat érkezni fog és a különböző végrehajtó szervek is itt fogják keresni a vállalkozást.
Értelemszerűen ennek egy olyan ingatlannak kell lennie, ami irodaként is tud funkcionálni, vagyis semmiképpen sem lehet egy romos raktárépület, vagy egy eldugott garázs.
Ebben a cikkünkben megnézzük, hogy pontosan milyen ingatlan lehet székhely és egyes esetekben milyen feltételeknek kell megfelelni.
Szabályozások és igazolások
Első és legalapvetőbb dolog, hogy bármely olyan ingatlan funkcionálhat székhelyként, aminek tulajdonosa az adott cég vagy vállalkozás, vagy az adott ingatlan tulajdonosa hozzájárulási nyilatkozatban igazolja, hogy az ingatlan székhelyként működhet.
A használati vagy haszonélvezeti joggal való rendelkezést pedig két tanúval is igazolnia kell az illetőnek, amit rögzíteni kell a cégnyilvántartásban is, még akkor is, ha az saját tulajdonban lévő ingatlan.
Figyeljünk oda a megfelelő szerződésre
Abban az esetben, ha a választott székhely, bérleti szerződés által van bejegyezve érdemes arra figyelni, hogy egy megfelelő bérleti vagy haszonélvezeti szerződéssel a lehető legkisebbre redukáljuk annak a kockázatát, hogy az ingatlan igazi tulajdonosa hatással legyen az adott cég működésért.
Bár alapvetően is nagyon kicsi az esélye annak, hogy az ingatlan tulajdonos felelősséggel tartozzon bármilyen cégügyért, azért nem árt az elővigyázatosság.
Érdemes a szerződésben rögzíteni például azt is, hogy ki a felelős azokért a költségekért, amik az ingatlannal együtt járnak, illetve mi a teendő akkor, ha a vállalkozás nem termel bevételt és az esedékes behajtás nem tud megvalósulni.
Továbbá arra is figyelni kell, hogy a székhelyként megjelölt ingatlanban folytatható-e az a főtevékenység, ami a cégjegyzékben meg lett határozva, vagy esetleg szükség van-e bármilyen további kiegészítő engedélyre.
Hagyjon utat a fejlődésnek!
Alapvetően tehát elmondható, hogy a legtöbb ingatlan alkalmas lehet arra, hogy bejegyzett székhelyként működjön, csupán eleget kell tenni néhány jogszabálynak.
Gyakorta megesik, hogy a kezdő vállalkozások saját lakóotthonukat jelölik meg székhelyként, ezzel olyan terheket és adminisztrációs feladatokat vállalva, ami nagymértékben tudja megnehezíteni a mindennapi munkavégzést és a tényleges fejlődést.
A székhelyszolgáltatás igénybevételével szerencsére lehetőség van ezeket a feladatokat profikra bízni és biztos lehet abban, hogy minden hivatalos levél és okirat időben lesz átvéve és továbbítva az Ön számára.
A beérkezett leveleket azonnal elektronikus úton továbbítjuk, valamint havonta egyszer postai úton is elküldjük az Ön által megadott címre.
Több mint 11 éve vagyunk a piacon és számos elégedett ügyfelet tudhatunk magunkénak.
Ha felkeltettük az érdeklődését, kollégáink várják a hívását!