Napjaink üzleti világában már igazi kihívás egy cégnek érvényesülni, hiszen ha sikeresek akarunk lenni, rengeteg területen jeleskedni kell.
Fontos például, hogy innovatív ötleteink legyenek, hosszú távú célokkal rendelkezzünk, és – ami talán a legalapvetőbb elv, – hogy ügyfélorientált legyen a hozzáállásunk.
Ahhoz, hogy az ügyfeleknek olyan szolgáltatást tudjunk nyújtani, amire valóban szükségük és igényük van, elengedhetetlen, hogy jól ismerjük és be tudjuk határolni őket:
- Kik a célközönség?
- Mik az igényeik, és hogyan tudnánk a legjobban kiszolgálni azokat?
- Milyen taktikát alkalmaznak a konkurens cégek?
- Ha piacra dobnánk egy új terméket vagy szolgáltatást, az sikeres lenne?
Egy alapos piackutatással ezekre, és hasonló további kérdésekre kaphatunk választ.
Piackutatást mindenkinek!
Hiba lenne azt feltételezni, hogy ránk valamiért nem vonatkozik ez a „titkos recept”.
Piackutatásra ugyanis minden cégnek szüksége van: ide tartoznak a legsikeresebb nagyvállalatok és a falusi kisvállalkozók egyaránt.
Hiszen mindkét esetben ugyanaz a cél: új ügyfeleket szerezni, a minőségi és releváns szolgáltatással megtartani őket, ezzel pedig profitot termelni.
Az is téved, aki úgy gondolja, hogy csak az újonnan induló vállalkozásoknak szükséges ilyen módon felmérni a terepet, hiszen bármikor változhatnak (és változnak is) a vásárlói igények, az aktuális trendek.
Ezáltal pedig a módszer, ami eddig bevált, nem biztos, hogy a jövőben is eredményes lesz.
Ha pedig a konkurencia tevékenységét sem kísérjük figyelemmel, akkor könnyen előfordulhat, hogy idővel elcsalják tőlünk még a leghűségesebb ügyfeleinket is – ezt pedig biztosan nem szeretnénk.
Láthatjuk tehát, hogy mindenkinek szüksége van a rendszeres piackutatásra, a vállalkozás nagyságától és fennállási idejétől függetlenül.
Hogyan kezdjünk neki?
A piackutatásnak sokféle módja és fajtája van, attól függően, hogy mi a célunk vele, illetve mekkora növekedést kívánunk elérni.
Legelső lépésként fontos tisztában lennünk azzal, hogy milyen problémára keressük a megoldást, valamint hogy milyen célt szeretnénk elérni.
Miután ez megvan, és a célközönséget is meghatároztuk, elkezdhetjük kidolgozni a kutatási tervet.
A piackutatás módszerei
Többféle módszerrel tudunk információt szerezni, és általában ezek kombinálásával érhető el a legjobb eredmény.
A két legismertebb kategória a primer és a szekunder kutatás.
Érdemes először a szekunder gyűjtéssel kezdeni, vagyis az indirekt módon, már korábban elkészített statisztikákból, kiadványokból tájékozódni.
Ezután eldönthetjük, hogy szükség van-e a primer módszerrel is gyűjteni, ami annyit jelent, hogy az információhoz első kézből (például interjúval, kérdőívvel, megfigyeléssel), saját igényeink szerint jutunk hozzá.
A primer kutatáson belül is megkülönböztethetünk kvalitatív (minőségi – ilyenek például az interjúk) és kvantitatív (mennyiségi – például a kérdőíves kutatás) eljárásokat.
Minden kezdet nehéz – mi segítünk a cégalapításban!
Ahhoz, hogy egy vállalkozás beinduljon és sikeres is legyen, elengedhetetlen a lelkes és kitartó munka, a folyamatos piackutatás, és az ebből nyert információk felhasználása.
Tudjuk, hogy ez nem könnyű, viszont azt is tudjuk, hogy magának a cégalapításnak nem kell nehézséget okoznia.
Keressen Ön is minket, hogy segíthessünk a cégalapítással kapcsolatos kérdéseiben és az ügyintézés minden lépésében!