Az üzleti élet tele van olyan fogalmakkal, amiket alapvetően sokszor használunk a mindennapok során, bár közel sem olyan biztos, hogy pontosan tisztában vagyunk a jelentésével.
Ha valakinek van egy jó vállalkozói ötlete, amit sikerrel szeretne megvalósítani és végigvinni, akkor érdemes előtte minél jobban tájékozódni az üzleti életben, hogy semmiképpen ne érje őt meglepetés.
Alapvető feltétel, hogy egy jó ügyvéddel és egy jó könyvelővel az oldalunkon, sokkal magabiztosabban vághatunk bele a dolgokba, hiszen még egy ügyvéd segítségünkre lesz minden jogi kérdésben, addig egy könyvelő, az adózás világában fog minket támogatni.
Viszont még így is vitathatatlan, hogy mi magunknak is érdemes tisztában lenni a különböző fogalmakkal, hiszen csak így leszünk képesek felelős döntéseket hozni.
Ebben a cikkben, az alanyi adómentesség témakörét fogjuk boncolgatni.
Röviden, tömören!
Az alanyi adómentesség lényegében annyit jelent, hogy nem kell számolni az áfával, az értékesített termékek és szolgáltatások után.
Ezzel pedig egyenesen arányosan következik az, hogy egy jól átgondolt üzletpolitikával hatalmas versenyelőnyhöz juthatnak, hiszen sokkal alacsonyabb árazással tudnak dolgozni, mint a versenytársaik.
Első blikkre ez egy nagyon kedvező helyzetnek tűnhet, de ahogy mindennek, ennek is megvannak a maga árnyoldalai.
Ha valaki alanyi adómentességet szeretne élvezni, akkor ügyelnie kell arra, hogy az éves árbevétele ne lépje túl a 12 millió forintot, ugyanis ez a jelenleg érvényben lévő összeghatár, ami alatt még ebbe a körbe lehet tartozni.
Ennek az összeghatárnak köszönhetően pedig elmondható, hogy általánosságban azok, akik alanyi adómentesek, a KATA adózási körbe tartoznak.
Mindemellett pedig érdemes tudni, hogy az, aki alanyi adómentes, költségként se tudja elszámolni az áfát, így érdemes jól átgondolni az árpolitikájukat, hiszen az adómentességből származó előny, könnyen a hátrányává is válhat.
Így lehet versenyelőnyhöz jutni
Általánosságban elmondható, hogy a legtöbb viszonteladó cég, az ÁFA körbe tartozik, így az, hogy az általa megvásárolt terméken van-e felszámolva ÁFA, az tulajdonképpen teljesen mindegy, hiszen ezt ő eltudja számolni költségként.
Az alanyi adómentes tehát egy ilyen esetben akkor tudja megtartani a versenyelőnyét, ha továbbra is alacsonyabb áron értékesít; legalább olyan áron, mint az ÁFA körben lévő versenytársának a nettó ára, vagy annál alacsonyabb.
Gyakori eset az alanyi adómentesek körében, hogy ahhoz, hogy az el nem számolható áfából adódó többletköltséget úgy akarják kompenzálni, hogy magasabb árakat szabnak meg, így viszont veszíthetnek a versenyelőnyükből.
Általános tény tehát, a piac ezen szereplőinek leginkább a végfelhasználóknak érdemes értékesíteni, és akkor ajánlatos ezt választani, ha alacsony költségekkel dolgoznak.
Ebben az esetben hatalmas előnyhöz lehet jutni, más piaci szereplőkkel szemben.
Olvasson még többet a témában!
Ha Ön is érdeklődik az üzleti világ iránt, akkor a folyamatosan frissülő blog oldalunkon számos érdekes cikkel találkozhat, ha pedig cégalapításon vagy cégmódosításon gondolkodik, esetleg székhelyszolgáltatást szeretne igénybe venni, akkor keressen fel minket még ma!